Motor e-Skyactiv X Mazdin je revolucionarni motor koji predviđanjem energetskog ulaza i izlaza tijekom vožnje postiže učinkovitu potrošnju goriva i ekološku izvedbu.
To je prvi motor takvog tipa koji koristi naprednu tehnologiju izgaranja kako bi se postigla razina izvedbe i učinkovitosti koja prije nije bila moguća.
Motor kombinira najbolje od benzinskog i dizelskog motora: pokreće se svjećicom poput benzinskog motora, a zatim upotrebljava prisilnu indukciju za paljenje goriva u svakom klipu poput dizelskog motora.
Mazda to naziva paljenjem kompresijom uz kontrolu pomoću svjećice (SPCCI). Osmišljeno je kako bi se generiralo više snage i istovremeno trošilo manje goriva i stvaralo manje emisija – do 30 % manje – od uobičajenog benzinskog motora. Od opuštenih gradskih vožnji do avantura na duge pruge, motor e-Skyactiv X spreman je za sva putovanja. Motor SPCCI kombinira učinkovitu potrošnju goriva svojstvenu dizelskim motorima sa snagom i vozljivošću svojstvenim benzinskim motorima, čineći ga idealnom svestranom opcijom.
Skyactiv-G i Skyactiv-G Turbo pristupaju izazovu osmišljavanja motora s učinkovitom potrošnjom goriva putem visokog omjera kompresije. Komprimiranjem smjesa zraka i goriva u cilindrima s puno višim omjerima nego kao kod konvencionalnih motora, Mazda je uspjela iscijediti više energije iz svake kapljice goriva.
Na drugom kraju spektra kompresije nalazi se Skyactiv-D, Mazdin čist, visokoučinkovit dizelski motor koji ima jedan od najnižih omjera kompresije u dizelskim motorima na svijetu. Takav omjer omogućuje bolju mješavinu zraka i goriva, čime se postiže dizelski motor koji poštuje stroge propise o ispušnim plinovima diljem svijeta.
Mazda je na trkaćoj stazi otišla korak dalje uz konceptni automobil Zekken 55 Mazda2 Bio s pogonom na 100-postotni biodizel dobiven od ulja za kuhanje i masnoća mikroalgi.