Yutaka Kawano Takumi je majstor vješt u stvaranju umjetnina putem oblika. Stručnjak je za obradu metala i njegov rad je simbol dizajnerskih i majstorskih vještina koje su vidljive na svim Mazdini vozilima koja izlaze iz proizvodne linije. Serija Mazda Stories odlazi u Hirošimu kako bismo pobliže pogledali njegov rad.

 

Vruće je i vlažno jutro u Hirošimi u Japanu. Diljem grada putnici se probijaju kroz gužvu kako bi uhvatili vlak, djeca biciklom žure u školu, dok kafići već rade punom parom. No Yutaka Kawano, viši stručnjak u dizajnerskom studiju za modeliranje, sprema svoj komplet čekića i drvenih maljeva i bezbroj oštrih škara za lim na svoj radni stol. Dok generatori iza njega počinju zujati i proizvoditi zvukove života, Kawano je spreman za još jedan radni dan.

 

„MOGLI BISMO ČAK REĆI DA JE (KAWANO) UTJELOV­LJENJE MAZ­DINOG
PRISTUPA DIZAJNU U ČIJEM JE SREDIŠTU ČO­VJEK.”

Njegova je baza Mazdin odličan dizajnerski studio za modeliranje, u kojem je taj Takumi majstor započeo s kovanjem i uvijanjem ultratankog komada lima. Obrađivao je taj svjetlucavi materijal sve dok nije stvorio jedinstveno umjetničko djelo koje nevjerojatno podsjeća na dizajn Mazdinih vozila koja izlaze iz proizvodne linije. Radeći na jednom od ukupno 11 komada koje će spojiti u jedan predmet, Kawano čekićima, kliještima i škripovima izrađuje skulpturu Rashin. Konačan proizvod izgledat će kao glatko, neprekinuto i blještavo umjetničko djelo koje je moguće usporediti s Mazdinim trenutačnim dizajnima, no koje će i nagovijestiti ideale na području dizajna budućih vozila.

„Mazdini dizajneri odlaze Kawanu kako bi dobili ideje i inspiraciju za dizajn konceptnih automobila koji će činiti budući Mazdin asortiman.”

Kawano je virtuoz u svakom smislu, a najugodnije se osjeća u svojoj radionici među istrošenim alatima, tračnim pilama i maskama za varenje. Tako okružen dizajnima i djelima na kojima radi, lako bismo mogli reći da je on doista utjelovljenje Mazdinog pristupa dizajnu u čijem je središtu čovjek. Iako bi se jedinstvena djela Takumi majstora mogla savršeno uklopiti u muzeje suvremenog dizajna ili umjetničke galerije, u stvarnom svijetu ta su djela ipak i praktična i šireg dosega. Doista, Mazdini dizajneri navodno odlaze Kawanu kako bi dobili ideje i inspiraciju za dizajn konceptnih automobila koji će činiti budući Mazdin asortiman. Isto tako, njegova umjetnička djela od lima direktno su povezana s vozilima koja se proizvode samo nekoliko stotina metara dalje od radionice: blještavi metal koji je moguće vidjeti u njegovom studiju služi kao inspiracija za kromirane obloge u Mazdinoj unutrašnjosti i cjelokupan oblik Mazde, u modelima poput Mazde3.

 

Međutim, ne radi se samo o poboljšanju fizičkog izgleda. Kawanov rad često izaziva emocije u očima promatrača, uključujući sreću i zadovoljstvo. Bez obzira na to je li to namjerno ili ne, on vjeruje da tim zanatom može dovesti te percepcije na neke nove visine. „Ako ljudi pogledaju moj rad i osjete sreću zbog toga, to i mene čini sretnim”, govori on smiješeći se.

Za izradu svojih djela Kawano je morao osmisliti vlastitu opremu po mjeri i napraviti posebne izmjene na klasičnim alatima. Svi njegovi čekići, dodaci za škripove i nakovnji prilagođeni su i oblikovani za izravnu, posebnu upotrebu i izradu jedinstvenih čudesa. Čak su i njegovi štitnici za ručne zglobove izrađeni od suženog trapera kako bi zaštitio svoje zglobove. Kao što pokazuje, Kawano može iskoristiti čak i pukotine koje pronađe u bazi odstajalog debla za oblikovanje bakrenih predmeta. Sve je to dio njegove misije da uvijek teži napretku i da kao direktan rezultat toga lansira Mazdinu strategiju dizajna u budućnost.

To je monotsukuri, izraz koji se upotrebljava za besprijekorno planiranje proizvoda, dizajn, razvoj i proizvodnju.

 

„Još uvijek mislim da postoje područja [mog rada] koja moram poboljšati jer mislim da to nije dovoljno”, govori. „Moram nastaviti raditi na sebi i posvetiti se postizanju više razine.”

 “Something created by human hands is very important. It shouldn’t be lost.”

 

- YUTAKA KAWANO

 

download

Iz perspektive autsajdera, čini se da je Kawano već postigao taj veliki napredak na području dizajna i utjecaja unutar Mazde. Otkad je započeo s obradom metala s 18 godina, Kawano je radio u više disciplina unutar Mazde. Počeo je s obukom za nacionalno natjecanje u vještinama, zatim radio u proizvodnji karoserije, a onda nastavio svoj rad u Mazdinom odjelu za dizajn. U tom je odjelu usavršavao svoju vještinu obrade metala, lakiranja i šivanja gotovo četiri desetljeća. Njegova je uloga idejama dizajnera u obliku gline ili digitalnom obliku udahnuti život pomoću različitih materijala kao što su metal, smola i koža, s ciljem stvaranja izražajnih i preciznih modela i umjetničkih djela. U stvaranju umjetničkih djela i uzoraka modela surađuje i s mlađom generacijom dizajnera i umjetnika, prenoseći svoje jedinstveno znanje o obradi metala i duboko ukorijenjeno razumijevanje Mazdine filozofije o dizajnu. „Radim s njima izravno”, izjavljuje, „dajem im savjete, no i ja učim od njih. Radimo i rastemo zajedno, obavljamo pravi posao.”

Tijekom svog radnog vijeka u Mazdi, 60-godišnji Kawano postao je postojani primjer japanskog nasljeđa i jedinstvenih vještina koje djeluju u tandemu s digitalizacijom. Njegova karijera ne uključuje samo Mazdu. Kawano je radio na izradi bakrenog okvira za vječni plamen u hramu Daishoin na otoku Miyajima, a dok je radio u drugim hirošimskim tvrtkama, inspiriralo ga je nasljeđe na području proizvodnje grada. Njegov trajni dizajn očaravao je gledatelje od njegovih samih početaka. „Ako možete vidjeti nešto što je stvoreno ljudskim rukama, to vam daje toplinu”, govori na kraju. „Ono što izrade ljudske ruke vrlo je važno. To ne smijemo izgubiti.”

UTKANA INSPIRACIJA

Otkrijte što je to što Mazdu čini jedinstvenom, ekspresivnom, individualnom robnom markom. Pripremili smo najinspirativniji sadržaj o tome što se događa u našim automobilima, kao i o tome kamo vas mogu odvesti. Spremni za ukrcaj?

SVE MALE I VELIKE ZNAČAJKE

Na prvi pogled nema smisla uspoređivati čahuru ovjesa, čiji svaki pojedinačni dio nije širi od 12,7 cm, sa štapićima za jelo. Međutim, između ta dva predmeta ima više sličnosti nego što vam se može činiti. Kao što Mazdin Yasuyoshi Mushitani objašnjava, čahura ovjesa puno je važnija nego što to izgleda na prvi pogled...

SAZNAJTE VIŠE OVDJE